A professzor vallomása
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 2000 ft-os támogatás az előadás előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 2000 ft-os támogatás az előadás előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
A produkció a Pécsi Tudományegyetem beiskolázást támogató programjának első, egy hosszabb sorozatot indító színházi bemutatója.
A beavató színházi formában a nézők soha nem a teljes darabot látják, de annak egy erős koncepció mentén történő kivonata és főként a produkció színházi részeit meg-megszakító, a jeleneteket elemző drámatanári magyarázatok mégis az dráma leglényegesebb kérdéseire irányítják a figyelmet.
A darab célközönsége egyértelműen a középiskolás korosztály, de örömmel ajánljuk mindenkinek, aki szereti a friss, kortárs drámaértelmezéseket.
A produkció rendezője Ákli Krisztián a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke.
Az előadást két részben játsszuk, szünettel együtt 120 percben.
Játsszák:György Zoltán Dávid, Várnagy Kinga, Popa Máté, Somogyi Bianka
Asszisztens: Hornok Máté
Jelmez: Szijártó Éva
Fotók, plakát: Farkas B. Szabina
A produkció a Pécsi Tudományegyetem beiskolázást támogató programjának első, egy hosszabb sorozatot indító színházi bemutatója.
A beavató színházi formában a nézők soha nem a teljes darabot látják, de annak egy erős koncepció mentén történő kivonata és főként a produkció színházi részeit meg-megszakító, a jeleneteket elemző drámatanári magyarázatok mégis az dráma leglényegesebb kérdéseire irányítják a figyelmet.
A darab célközönsége egyértelműen a középiskolás korosztály, de örömmel ajánljuk mindenkinek, aki szereti a friss, kortárs drámaértelmezéseket.
A produkció rendezője Ákli Krisztián a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke.
Az előadást két részben játsszuk, szünettel együtt 120 percben.
Játsszák:György Zoltán Dávid, Várnagy Kinga, Popa Máté, Somogyi Bianka
Asszisztens: Hornok Máté
Jelmez: Szijártó Éva
Fotók, plakát: Farkas B. Szabina
Ezen a tavaszi bemutatón a Műhely tánc-csapatai mutatják meg a tánc improvizatív és koreográfiákba rendezett arcait.
A Hágen mozgásműhely 2005 óta működik Pécsen, fő profilja a kortárs tánc, de a gyerekeknek a kreatív táncon túl havi egyszer néptánc órájuk is van.
Néptánc: Kurucz Ildikó
Kortárs- modern tánc, vezető, koreográfus: Hágen Zsuzsa
Az előadáson bemutatásra kerülő koreográfiák, improvizációk a műhelyben létező kreatív és innovatív munkáról árulkodnak.
Fellép a kreatív gyerektánc csoport, valamint a felnőtt Pécsi Kortárs Táncműhely.
Támogatói jegy: 3000Ft /7 éves kor alatt ingyenes, 8-16 év között 2000Ft
Az előadáson való résztvételhez előzetes regisztráció szükséges itt: hagenmozgasmuhely@gmail.com
Várunk szeretettel!
A produkció a Pécsi Tudományegyetem beiskolázást támogató programjának első, egy hosszabb sorozatot indító színházi bemutatója.
A beavató színházi formában a nézők soha nem a teljes darabot látják, de annak egy erős koncepció mentén történő kivonata és főként a produkció színházi részeit meg-megszakító, a jeleneteket elemző drámatanári magyarázatok mégis az dráma leglényegesebb kérdéseire irányítják a figyelmet.
A darab célközönsége egyértelműen a középiskolás korosztály, de örömmel ajánljuk mindenkinek, aki szereti a friss, kortárs drámaértelmezéseket.
A produkció rendezője Ákli Krisztián a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke.
Az előadást két részben játsszuk, szünettel együtt 120 percben.
Játsszák:György Zoltán Dávid, Várnagy Kinga, Popa Máté, Somogyi Bianka
Asszisztens: Hornok Máté
Jelmez: Szijártó Éva
Fotók, plakát: Farkas B. Szabina
A produkció a Pécsi Tudományegyetem beiskolázást támogató programjának első, egy hosszabb sorozatot indító színházi bemutatója.
A beavató színházi formában a nézők soha nem a teljes darabot látják, de annak egy erős koncepció mentén történő kivonata és főként a produkció színházi részeit meg-megszakító, a jeleneteket elemző drámatanári magyarázatok mégis az dráma leglényegesebb kérdéseire irányítják a figyelmet.
A darab célközönsége egyértelműen a középiskolás korosztály, de örömmel ajánljuk mindenkinek, aki szereti a friss, kortárs drámaértelmezéseket.
A produkció rendezője Ákli Krisztián a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke.
Az előadást két részben játsszuk, szünettel együtt 120 percben.
Játsszák:György Zoltán Dávid, Várnagy Kinga, Popa Máté, Somogyi Bianka
Asszisztens: Hornok Máté
Jelmez: Szijártó Éva
Fotók, plakát: Farkas B. Szabina
A produkció a Pécsi Tudományegyetem beiskolázást támogató programjának első, egy hosszabb sorozatot indító színházi bemutatója.
A beavató színházi formában a nézők soha nem a teljes darabot látják, de annak egy erős koncepció mentén történő kivonata és főként a produkció színházi részeit meg-megszakító, a jeleneteket elemző drámatanári magyarázatok mégis az dráma leglényegesebb kérdéseire irányítják a figyelmet.
A darab célközönsége egyértelműen a középiskolás korosztály, de örömmel ajánljuk mindenkinek, aki szereti a friss, kortárs drámaértelmezéseket.
A produkció rendezője Ákli Krisztián a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke.
Az előadást két részben játsszuk, szünettel együtt 120 percben.
Játsszák:György Zoltán Dávid, Várnagy Kinga, Popa Máté, Somogyi Bianka
Asszisztens: Hornok Máté
Jelmez: Szijártó Éva
Fotók, plakát: Farkas B. Szabina
A csillagszemű– játék és mese az italról AVAGY Ej, a titkos szerelem titkosan kezdődik…
A Janus Egyetemi Színház PíszJESZláv elnevezésű diákszínjátszó csoportjának előadása.
regisztráció: jesz@pte.hu, a belépő 1000 ft-os támogatói jegy
A csillagszemű– játék és mese az italról AVAGY Ej, a titkos szerelem titkosan kezdődik…
A Janus Egyetemi Színház PíszJESZláv elnevezésű diákszínjátszó csoportjának előadása.
A csillagszemű– játék és mese az italról AVAGY Ej, a titkos szerelem titkosan kezdődik…
A Janus Egyetemi Színház PíszJESZláv elnevezésű diákszínjátszó csoportjának előadása.
regisztráció: jesz@pte.hu, a belépő 1000 ft-os támogatói jegy
A produkció a Pécsi Tudományegyetem beiskolázást támogató programjának első, egy hosszabb sorozatot indító színházi bemutatója.
A beavató színházi formában a nézők soha nem a teljes darabot látják, de annak egy erős koncepció mentén történő kivonata és főként a produkció színházi részeit meg-megszakító, a jeleneteket elemző drámatanári magyarázatok mégis az dráma leglényegesebb kérdéseire irányítják a figyelmet.
A darab célközönsége egyértelműen a középiskolás korosztály, de örömmel ajánljuk mindenkinek, aki szereti a friss, kortárs drámaértelmezéseket.
A produkció rendezője Ákli Krisztián a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke.
Az előadást két részben játsszuk, szünettel együtt 120 percben.
Játsszák:György Zoltán Dávid, Várnagy Kinga, Popa Máté, Somogyi Bianka
Asszisztens: Hornok Máté
Jelmez: Szijártó Éva
Fotók, plakát: Farkas B. Szabina
A DBU német nyelvű gyerekelőadása.
Jegyek a tickets@dbu.hu címen igényelhetők.
A DBU német nyelvű gyerekelőadása.
Jegyek a tickets@dbu.hu címen igényelhetők.
A JESZ vendégszerelépése a marokkói egyetemi színházi találkozón (16. FITUT -Festival International Universitaire de Tanger)
Játszók: Tóth András Ernő, Horváth Nándor, Pásztó Renáta, Inhof László, Gácsik Dénes Frigyes, Szabó Márk, Popa Máté, Somogyi Bianka, Major Ágnes, Bernát Katalin, Nagy Borbála
A produkció a Pécsi Tudományegyetem beiskolázást támogató programjának első, egy hosszabb sorozatot indító színházi bemutatója.
A beavató színházi formában a nézők soha nem a teljes darabot látják, de annak egy erős koncepció mentén történő kivonata és főként a produkció színházi részeit meg-megszakító, a jeleneteket elemző drámatanári magyarázatok mégis az dráma leglényegesebb kérdéseire irányítják a figyelmet.
A darab célközönsége egyértelműen a középiskolás korosztály, de örömmel ajánljuk mindenkinek, aki szereti a friss, kortárs drámaértelmezéseket.
A produkció rendezője Ákli Krisztián a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke.
Az előadást két részben játsszuk, szünettel együtt 120 percben.
Játsszák:György Zoltán Dávid, Várnagy Kinga, Popa Máté, Somogyi Bianka
Asszisztens: Hornok Máté
Jelmez: Szijártó Éva
Fotók, plakát: Farkas B. Szabina
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 2000 ft-os támogatás az előadás előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
Jegyek a tickets@dbu.hu címen igényelhetők.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az előadás előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
A produkció a Pécsi Tudományegyetem beiskolázást támogató programjának első, egy hosszabb sorozatot indító színházi bemutatója.
A beavató színházi formában a nézők soha nem a teljes darabot látják, de annak egy erős koncepció mentén történő kivonata és főként a produkció színházi részeit meg-megszakító, a jeleneteket elemző drámatanári magyarázatok mégis az dráma leglényegesebb kérdéseire irányítják a figyelmet.
A darab célközönsége egyértelműen a középiskolás korosztály, de örömmel ajánljuk mindenkinek, aki szereti a friss, kortárs drámaértelmezéseket.
A produkció rendezője Ákli Krisztián a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke.
Az előadást két részben játsszuk, szünettel együtt 120 percben.
Játsszák:György Zoltán Dávid, Várnagy Kinga, Popa Máté, Somogyi Bianka
Asszisztens: Hornok Máté
Jelmez: Szijártó Éva
Fotók, plakát: Farkas B. Szabina
A produkció a Pécsi Tudományegyetem beiskolázást támogató programjának első, egy hosszabb sorozatot indító színházi bemutatója.
A beavató színházi formában a nézők soha nem a teljes darabot látják, de annak egy erős koncepció mentén történő kivonata és főként a produkció színházi részeit meg-megszakító, a jeleneteket elemző drámatanári magyarázatok mégis az dráma leglényegesebb kérdéseire irányítják a figyelmet.
A darab célközönsége egyértelműen a középiskolás korosztály, de örömmel ajánljuk mindenkinek, aki szereti a friss, kortárs drámaértelmezéseket.
A produkció rendezője Ákli Krisztián a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke.
Az előadást két részben játsszuk, szünettel együtt 120 percben.
Játsszák:György Zoltán Dávid, Várnagy Kinga, Popa Máté, Somogyi Bianka
Asszisztens: Hornok Máté
Jelmez: Szijártó Éva
Fotók, plakát: Farkas B. Szabina
A JESZ 2023/24-es évadkezdő táborában az egyetemista társulat
Ottlik Géza: Iskola a határon című regényét dolgozta fel
Zakariás Máté, Nagy Henrik és Nagy Viktória Éva vezetésével.
Az egész héten zajló intenzív próbák után jeleneteket mutatnak be a készülő előadásból.
Játsszák: Balika Bernadett, Bernát Katalin, Boross Réka, Galac Virág, Gálfalvi Erika, Hornok Máté, Jakabovics Adrienn,
Karánsebessy Eszter, Kiss Júlia, Kiss Zalán, Köteles Bálint, Lelkes Gréta, Lippai Kata Luca, Nagy Borbála, Sinkovicz Attila, Végh Bálint.
A program az NKA támogatásával valósul meg.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az előadás előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
A produkció a Pécsi Tudományegyetem beiskolázást támogató programjának első, egy hosszabb sorozatot indító színházi bemutatója.
A beavató színházi formában a nézők soha nem a teljes darabot látják, de annak egy erős koncepció mentén történő kivonata és főként a produkció színházi részeit meg-megszakító, a jeleneteket elemző drámatanári magyarázatok mégis az dráma leglényegesebb kérdéseire irányítják a figyelmet.
A darab célközönsége egyértelműen a középiskolás korosztály, de örömmel ajánljuk mindenkinek, aki szereti a friss, kortárs drámaértelmezéseket.
A produkció rendezője Ákli Krisztián a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke.
Az előadást két részben játsszuk, szünettel együtt 100 percben.
Játsszák:György Zoltán Dávid, Várnagy Kinga, Popa Máté, Somogyi Bianka
Asszisztens: Hornok Máté
Jelmez: Szijártó Éva
Fotók, plakát: Farkas B. Szabina
A produkció a Pécsi Tudományegyetem beiskolázást támogató programjának első, egy hosszabb sorozatot indító színházi bemutatója.
A beavató színházi formában a nézők soha nem a teljes darabot látják, de annak egy erős koncepció mentén történő kivonata és főként a produkció színházi részeit meg-megszakító, a jeleneteket elemző drámatanári magyarázatok mégis az dráma leglényegesebb kérdéseire irányítják a figyelmet.
A darab célközönsége egyértelműen a középiskolás korosztály, de örömmel ajánljuk mindenkinek, aki szereti a friss, kortárs drámaértelmezéseket.
A produkció rendezője Ákli Krisztián a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke.
Az előadást két részben játsszuk, szünettel együtt 100 percben.
Játsszák:György Zoltán Dávid, Várnagy Kinga, Popa Máté, Somogyi Bianka
Asszisztens: Hornok Máté
Jelmez: Szijártó Éva
Fotók, plakát: Farkas B. Szabina
A produkció a Pécsi Tudományegyetem beiskolázást támogató programjának első, egy hosszabb sorozatot indító színházi bemutatója.
A beavató színházi formában a nézők soha nem a teljes darabot látják, de annak egy erős koncepció mentén történő kivonata és főként a produkció színházi részeit meg-megszakító, a jeleneteket elemző drámatanári magyarázatok mégis az dráma leglényegesebb kérdéseire irányítják a figyelmet.
A darab célközönsége egyértelműen a középiskolás korosztály, de örömmel ajánljuk mindenkinek, aki szereti a friss, kortárs drámaértelmezéseket.
A produkció rendezője Ákli Krisztián a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke.
Az előadást két részben játsszuk, szünettel együtt 120 percben.
Játsszák:György Zoltán Dávid, Várnagy Kinga, Popa Máté, Somogyi Bianka
Asszisztens: Hornok Máté
Jelmez: Szijártó Éva
Fotók, plakát: Farkas B. Szabina
A produkció a Pécsi Tudományegyetem beiskolázást támogató programjának első, egy hosszabb sorozatot indító színházi bemutatója.
A beavató színházi formában a nézők soha nem a teljes darabot látják, de annak egy erős koncepció mentén történő kivonata és főként a produkció színházi részeit meg-megszakító, a jeleneteket elemző drámatanári magyarázatok mégis az dráma leglényegesebb kérdéseire irányítják a figyelmet.
A darab célközönsége egyértelműen a középiskolás korosztály, de örömmel ajánljuk mindenkinek, aki szereti a friss, kortárs drámaértelmezéseket.
A produkció rendezője Ákli Krisztián a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke.
Az előadást két részben játsszuk, szünettel együtt 100 percben.
Játsszák:György Zoltán Dávid, Várnagy Kinga, Popa Máté, Somogyi Bianka
Asszisztens: Hornok Máté
Jelmez: Szijártó Éva
Fotók, plakát: Farkas B. Szabina
A produkció a Pécsi Tudományegyetem beiskolázást támogató programjának első, egy hosszabb sorozatot indító színházi bemutatója.
A beavató színházi formában a nézők soha nem a teljes darabot látják, de annak egy erős koncepció mentén történő kivonata és főként a produkció színházi részeit meg-megszakító, a jeleneteket elemző drámatanári magyarázatok mégis az dráma leglényegesebb kérdéseire irányítják a figyelmet.
A darab célközönsége egyértelműen a középiskolás korosztály, de örömmel ajánljuk mindenkinek, aki szereti a friss, kortárs drámaértelmezéseket.
A produkció rendezője Ákli Krisztián a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke.
Az előadást két részben játsszuk, szünettel együtt 100 percben.
Játsszák:György Zoltán Dávid, Várnagy Kinga, Popa Máté, Somogyi Bianka
Asszisztens: Hornok Máté
Jelmez: Szijártó Éva
Fotók, plakát: Farkas B. Szabina
Puskin leghíresebb műve az Anyegin című verses regény, mely két ellentétes karakter szembenállására épül. Míg Lenszkij szenvedélyes életigenlő, Anyegin fagyosan cinikus. Az író szemében mindkét temperamentum önmagában hiábavaló, a megértés csak kommunikációval és a másik meghallgatásával lehetséges. A két férfi története ellentétesen alakul. Míg Lenszkij végzete a vak és viszonzatlan szerelem lesz, Anyegin hideg és távolságtartó marad, elszalasztja élete szerelmét, amit később mélységesen megbán.
Produkciónkban a romantikus szerelem témáját járjuk körül és próbáljuk megfejteni, mi is a lényege. Vak bizalom? Odaadás? Őrület? Egy szerelem történetét követjük hosszú időn át, ahogy változik, elfogadássá érlelődik, önzésből önzetlen szeretetté fejlődik, még akkor is, ha a szerelem beteljesületlen marad.
A regény másik fő témája a művészet szerepe a mindennapi életben. A költői stílus nyomán, amelyben a történet kibontakozik, az olvasó/néző Tatjana nézőpotjával azonosul, aki egyre inkább úgy érzi, Anyegin nem is valós személy, hanem egy romantikus regény főhőse.
„Pokol-szülött? Ég küldte le?
Kevély ördög? Vagy angyal-e?
Idegen hóbortok bolondja?
Üres káprázat? Moszkvai,
Ki tud Haroldot játszani?
Divatszavak bő lexikonja?
Utánozó korunk fia?
Talán csak egy paródia?”
Kateřina Quisová - a darab rendezője
Társulatával, a Divadlo Labbal 2022. júniusában volt a JESZ vendége a Janus Festival (Nemzeközi Egyetemi Színházi Találkozó) meghívottjaként. A pozsonyi színművészeti egyetem (VŠMU) végzőseiből álló csapat Israel Horovitz: Lebensraum című darabját adta. A briliáns előadást látva kértük fel a Katyt, hogy dolgozzon nálunk is rendezőként, és nagy örömünkre elvállalta. A JESZ-ben eddig nem volt példa hasonló nemzetközi produkcióra.
“Számomra a legnehezebb a próbák során nyilvánvalóan a nyelvi akadály volt. Angolul kommunikáltunk, de a magyar nyelvnek megvan a maga sajátos szemantikája és hangzása. Sokszor nehéz volt, ha nem is lehetetlen egy-egy ötletet vagy szituációt “ráhúzni” a magyar szövegre, mert ami angolul működhet, az magyarul nem biztos, hogy megállja a helyét. Dohy Balázs, a produkció a dramaturgja azonban sokat segített ezeknek a nehézségeknek a megoldásában.”
Zakariás Máté - Anyegin szerepében
A JESZ művészeti vezetője, 2009 óta számtalan fontos szerepet játszott el az egyetemi színházban, 9 előadást rendezett, és ezúttal címszerepet játszik. “A színházi nyelv merőben más, mint amit megszoktunk. Mi nagyon szövegcentrikus képzésben részesülünk, talán mondhatom, hogy abban is vagyunk otthon. Ami izgalmas számomra Anyegin szerepében, az a végső állapota, amikor a maga módján először próbál meg tényleg nyitott lenni, és nem felülviselkedni vagy ítélkezni. Felnőtt életünkben nehéz ténylegesen megtartani a nyitottságot.”
Kecskés Alexisz - Lenszkij szerepében
2013-ban lett a JESZ társulatának tagja. Elvégezte a Kaposvári Egyetemi színművész szakát és 2022-ben a Pécsi Nemzeti Színházba szerződött.
Hollósi Orsolya - Olga szerepében
Orsit hosszú évek óta láthatja a JESZ közönsége jobbnál jobb szerepekben (ha csak az utóbbi pár évet nézzük: A Schroffenstein család, Az arab éjszaka, Szakadék, A mizantróp…)
Az általa játszott Olgáról annyit árult el, hogy nem egy szövegcentrikus szerep, rövid és tömör pillanatokból, villanásnyi jelenetekből áll össze az ív, amit a karakter bejár. Az elején látunk egy egyszerű, földhözragadt, kicsit butuska lányt, de egy ponton megértjük, mi az, amit őt mozgatja, amit ő képvisel, és lehet vele azonosulni. A végén egy sokkal érettebb személyiség körvonalai rajzolódnak ki.
Gellért Dorottya - Tatjana szerepében
Dorka az SZFE végzős hallgatója Novák Eszter és Selmeczi György színművész zenés osztályában.
Kuti Letícia - látványtervező
Tícia több JESZ-es produkció látványtervezője volt, ezúttal is őt kértük fel. Mint mondta, nagyon izgalmas feladat megidézni egy régebbi kort. A 19. század eleji Oroszországban, ahol a történet játszódik, az arisztokráciának nagyon kötött életrendje volt. Szigorú szabályok vonatkoztak arra, hogy adott társadalmi eseményen hogyan jelenhet meg és hogy viselkedhet egy férfi és egy nő. A lányos házak komoly várakozással néztek a báli szezon elé, hogy kiházasítsák az eladósorban levő hajadonokat, a reménybeli vőlegények pedig egyre-mása kapták a meghívókat délutáni teákra. Egy-egy kiállításmegnyitó is jó alkalom volt arra, hogy az előkelő társadalmi réteg tagjai találkozhassanak. Ezeket a helyszíneket próbáljuk megidézni, és a jelmezek is nagyjából a korabeli sziluetteket követik. A történet elemeltségét és stilizáltságát a vetített animáció adja, melyet a Médiatudományi Tanszék hallgatói alkottak. A látvány központi motívuma a korabeli levelezési kultúra, és a mű leghíresebb részlete: Tatjan levele.
Puskin leghíresebb műve az Anyegin című verses regény, mely két ellentétes karakter szembenállására épül. Míg Lenszkij szenvedélyes életigenlő, Anyegin fagyosan cinikus. Az író szemében mindkét temperamentum önmagában hiábavaló, a megértés csak kommunikációval és a másik meghallgatásával lehetséges. A két férfi története ellentétesen alakul. Míg Lenszkij végzete a vak és viszonzatlan szerelem lesz, Anyegin hideg és távolságtartó marad, elszalasztja élete szerelmét, amit később mélységesen megbán.
Produkciónkban a romantikus szerelem témáját járjuk körül és próbáljuk megfejteni, mi is a lényege. Vak bizalom? Odaadás? Őrület? Egy szerelem történetét követjük hosszú időn át, ahogy változik, elfogadássá érlelődik, önzésből önzetlen szeretetté fejlődik, még akkor is, ha a szerelem beteljesületlen marad.
A regény másik fő témája a művészet szerepe a mindennapi életben. A költői stílus nyomán, amelyben a történet kibontakozik, az olvasó/néző Tatjana nézőpotjával azonosul, aki egyre inkább úgy érzi, Anyegin nem is valós személy, hanem egy romantikus regény főhőse.
„Pokol-szülött? Ég küldte le?
Kevély ördög? Vagy angyal-e?
Idegen hóbortok bolondja?
Üres káprázat? Moszkvai,
Ki tud Haroldot játszani?
Divatszavak bő lexikonja?
Utánozó korunk fia?
Talán csak egy paródia?”
Kateřina Quisová - a darab rendezője
Társulatával, a Divadlo Labbal 2022. júniusában volt a JESZ vendége a Janus Festival (Nemzeközi Egyetemi Színházi Találkozó) meghívottjaként. A pozsonyi színművészeti egyetem (VŠMU) végzőseiből álló csapat Israel Horovitz: Lebensraum című darabját adta. A briliáns előadást látva kértük fel a Katyt, hogy dolgozzon nálunk is rendezőként, és nagy örömünkre elvállalta. A JESZ-ben eddig nem volt példa hasonló nemzetközi produkcióra.
“Számomra a legnehezebb a próbák során nyilvánvalóan a nyelvi akadály volt. Angolul kommunikáltunk, de a magyar nyelvnek megvan a maga sajátos szemantikája és hangzása. Sokszor nehéz volt, ha nem is lehetetlen egy-egy ötletet vagy szituációt “ráhúzni” a magyar szövegre, mert ami angolul működhet, az magyarul nem biztos, hogy megállja a helyét. Dohy Balázs, a produkció a dramaturgja azonban sokat segített ezeknek a nehézségeknek a megoldásában.”
Zakariás Máté - Anyegin szerepében
A JESZ művészeti vezetője, 2009 óta számtalan fontos szerepet játszott el az egyetemi színházban, 9 előadást rendezett, és ezúttal címszerepet játszik. “A színházi nyelv merőben más, mint amit megszoktunk. Mi nagyon szövegcentrikus képzésben részesülünk, talán mondhatom, hogy abban is vagyunk otthon. Ami izgalmas számomra Anyegin szerepében, az a végső állapota, amikor a maga módján először próbál meg tényleg nyitott lenni, és nem felülviselkedni vagy ítélkezni. Felnőtt életünkben nehéz ténylegesen megtartani a nyitottságot.”
Kecskés Alexisz - Lenszkij szerepében
2013-ban lett a JESZ társulatának tagja. Elvégezte a Kaposvári Egyetemi színművész szakát és 2022-ben a Pécsi Nemzeti Színházba szerződött.
Hollósi Orsolya - Olga szerepében
Orsit hosszú évek óta láthatja a JESZ közönsége jobbnál jobb szerepekben (ha csak az utóbbi pár évet nézzük: A Schroffenstein család, Az arab éjszaka, Szakadék, A mizantróp…)
Az általa játszott Olgáról annyit árult el, hogy nem egy szövegcentrikus szerep, rövid és tömör pillanatokból, villanásnyi jelenetekből áll össze az ív, amit a karakter bejár. Az elején látunk egy egyszerű, földhözragadt, kicsit butuska lányt, de egy ponton megértjük, mi az, amit őt mozgatja, amit ő képvisel, és lehet vele azonosulni. A végén egy sokkal érettebb személyiség körvonalai rajzolódnak ki.
Gellért Dorottya - Tatjana szerepében
Dorka az SZFE végzős hallgatója Novák Eszter és Selmeczi György színművész zenés osztályában.
Kuti Letícia - látványtervező
Tícia több JESZ-es produkció látványtervezője volt, ezúttal is őt kértük fel. Mint mondta, nagyon izgalmas feladat megidézni egy régebbi kort. A 19. század eleji Oroszországban, ahol a történet játszódik, az arisztokráciának nagyon kötött életrendje volt. Szigorú szabályok vonatkoztak arra, hogy adott társadalmi eseményen hogyan jelenhet meg és hogy viselkedhet egy férfi és egy nő. A lányos házak komoly várakozással néztek a báli szezon elé, hogy kiházasítsák az eladósorban levő hajadonokat, a reménybeli vőlegények pedig egyre-mása kapták a meghívókat délutáni teákra. Egy-egy kiállításmegnyitó is jó alkalom volt arra, hogy az előkelő társadalmi réteg tagjai találkozhassanak. Ezeket a helyszíneket próbáljuk megidézni, és a jelmezek is nagyjából a korabeli sziluetteket követik. A történet elemeltségét és stilizáltságát a vetített animáció adja, melyet a Médiatudományi Tanszék hallgatói alkottak. A látvány központi motívuma a korabeli levelezési kultúra, és a mű leghíresebb részlete: Tatjan levele.
Puskin leghíresebb műve az Anyegin című verses regény, mely két ellentétes karakter szembenállására épül. Míg Lenszkij szenvedélyes életigenlő, Anyegin fagyosan cinikus. Az író szemében mindkét temperamentum önmagában hiábavaló, a megértés csak kommunikációval és a másik meghallgatásával lehetséges. A két férfi története ellentétesen alakul. Míg Lenszkij végzete a vak és viszonzatlan szerelem lesz, Anyegin hideg és távolságtartó marad, elszalasztja élete szerelmét, amit később mélységesen megbán.
Produkciónkban a romantikus szerelem témáját járjuk körül és próbáljuk megfejteni, mi is a lényege. Vak bizalom? Odaadás? Őrület? Egy szerelem történetét követjük hosszú időn át, ahogy változik, elfogadássá érlelődik, önzésből önzetlen szeretetté fejlődik, még akkor is, ha a szerelem beteljesületlen marad.
A regény másik fő témája a művészet szerepe a mindennapi életben. A költői stílus nyomán, amelyben a történet kibontakozik, az olvasó/néző Tatjana nézőpotjával azonosul, aki egyre inkább úgy érzi, Anyegin nem is valós személy, hanem egy romantikus regény főhőse.
„Pokol-szülött? Ég küldte le?
Kevély ördög? Vagy angyal-e?
Idegen hóbortok bolondja?
Üres káprázat? Moszkvai,
Ki tud Haroldot játszani?
Divatszavak bő lexikonja?
Utánozó korunk fia?
Talán csak egy paródia?”
Kateřina Quisová - a darab rendezője
Társulatával, a Divadlo Labbal 2022. júniusában volt a JESZ vendége a Janus Festival (Nemzeközi Egyetemi Színházi Találkozó) meghívottjaként. A pozsonyi színművészeti egyetem (VŠMU) végzőseiből álló csapat Israel Horovitz: Lebensraum című darabját adta. A briliáns előadást látva kértük fel a Katyt, hogy dolgozzon nálunk is rendezőként, és nagy örömünkre elvállalta. A JESZ-ben eddig nem volt példa hasonló nemzetközi produkcióra.
“Számomra a legnehezebb a próbák során nyilvánvalóan a nyelvi akadály volt. Angolul kommunikáltunk, de a magyar nyelvnek megvan a maga sajátos szemantikája és hangzása. Sokszor nehéz volt, ha nem is lehetetlen egy-egy ötletet vagy szituációt “ráhúzni” a magyar szövegre, mert ami angolul működhet, az magyarul nem biztos, hogy megállja a helyét. Dohy Balázs, a produkció a dramaturgja azonban sokat segített ezeknek a nehézségeknek a megoldásában.”
Zakariás Máté - Anyegin szerepében
A JESZ művészeti vezetője, 2009 óta számtalan fontos szerepet játszott el az egyetemi színházban, 9 előadást rendezett, és ezúttal címszerepet játszik. “A színházi nyelv merőben más, mint amit megszoktunk. Mi nagyon szövegcentrikus képzésben részesülünk, talán mondhatom, hogy abban is vagyunk otthon. Ami izgalmas számomra Anyegin szerepében, az a végső állapota, amikor a maga módján először próbál meg tényleg nyitott lenni, és nem felülviselkedni vagy ítélkezni. Felnőtt életünkben nehéz ténylegesen megtartani a nyitottságot.”
Kecskés Alexisz - Lenszkij szerepében
2013-ban lett a JESZ társulatának tagja. Elvégezte a Kaposvári Egyetemi színművész szakát és 2022-ben a Pécsi Nemzeti Színházba szerződött.
Hollósi Orsolya - Olga szerepében
Orsit hosszú évek óta láthatja a JESZ közönsége jobbnál jobb szerepekben (ha csak az utóbbi pár évet nézzük: A Schroffenstein család, Az arab éjszaka, Szakadék, A mizantróp…)
Az általa játszott Olgáról annyit árult el, hogy nem egy szövegcentrikus szerep, rövid és tömör pillanatokból, villanásnyi jelenetekből áll össze az ív, amit a karakter bejár. Az elején látunk egy egyszerű, földhözragadt, kicsit butuska lányt, de egy ponton megértjük, mi az, amit őt mozgatja, amit ő képvisel, és lehet vele azonosulni. A végén egy sokkal érettebb személyiség körvonalai rajzolódnak ki.
Gellért Dorottya - Tatjana szerepében
Dorka az SZFE végzős hallgatója Novák Eszter és Selmeczi György színművész zenés osztályában.
Kuti Letícia - látványtervező
Tícia több JESZ-es produkció látványtervezője volt, ezúttal is őt kértük fel. Mint mondta, nagyon izgalmas feladat megidézni egy régebbi kort. A 19. század eleji Oroszországban, ahol a történet játszódik, az arisztokráciának nagyon kötött életrendje volt. Szigorú szabályok vonatkoztak arra, hogy adott társadalmi eseményen hogyan jelenhet meg és hogy viselkedhet egy férfi és egy nő. A lányos házak komoly várakozással néztek a báli szezon elé, hogy kiházasítsák az eladósorban levő hajadonokat, a reménybeli vőlegények pedig egyre-mása kapták a meghívókat délutáni teákra. Egy-egy kiállításmegnyitó is jó alkalom volt arra, hogy az előkelő társadalmi réteg tagjai találkozhassanak. Ezeket a helyszíneket próbáljuk megidézni, és a jelmezek is nagyjából a korabeli sziluetteket követik. A történet elemeltségét és stilizáltságát a vetített animáció adja, melyet a Médiatudományi Tanszék hallgatói alkottak. A látvány központi motívuma a korabeli levelezési kultúra, és a mű leghíresebb részlete: Tatjan levele.
A produkció a Pécsi Tudományegyetem beiskolázást támogató programjának első, egy hosszabb sorozatot indító színházi bemutatója.
A beavató színházi formában a nézők soha nem a teljes darabot látják, de annak egy erős koncepció mentén történő kivonata és főként a produkció színházi részeit meg-megszakító, a jeleneteket elemző drámatanári magyarázatok mégis az dráma leglényegesebb kérdéseire irányítják a figyelmet.
A darab célközönsége egyértelműen a középiskolás korosztály, de örömmel ajánljuk mindenkinek, aki szereti a friss, kortárs drámaértelmezéseket.
A produkció rendezője Ákli Krisztián a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke.
Az előadást két részben játsszuk, szünettel együtt 100 percben.
Játsszák:György Zoltán Dávid, Várnagy Kinga, Popa Máté, Somogyi Bianka
Asszisztens: Hornok Máté
Jelmez: Szijártó Éva
Fotók, plakát: Farkas B. Szabina
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az előadás előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az előadás előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az előadás előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
Az egyetemista társulat vendégszereplése a Komlói Amatőr Színházi Találkozón / IX. KASZT
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az előadás előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
Az egyetemist társulat bemutatója.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az előadás előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
A JESZ 2023/24-es évadkezdő táborában az egyetemista társulat
Ottlik Géza: Iskola a határon című regényét dolgozta fel
Zakariás Máté, Nagy Henrik és Nagy Viktória Éva vezetésével.
Az egész héten zajló intenzív próbák után jeleneteket mutatnak be a készülő előadásból.
Játsszák: Balika Bernadett, Bernát Katalin, Boross Réka, Galac Virág, Gálfalvi Erika, Hornok Máté, Jakabovics Adrienn,
Karánsebessy Eszter, Kiss Júlia, Kiss Zalán, Köteles Bálint, Lelkes Gréta, Lippai Kata Luca, Nagy Borbála, Sinkovicz Attila, Végh Bálint.
A program az NKA támogatásával valósul meg.
Ördögkatlan Fesztivál -Nagyharsány- Bölcsész udvar
Részletek a facebookon: https://www.facebook.com/wso.fesztival
Dr. Romhányi György szülőfaluja a Fejér megyei Szár. Idén a község a JESZ előadásával tiszteleg híres szülötte emlékének.
A Hágen Mozgásműhely évadzáró bemutatója.
Vendégjáték Debrecenben a II. MUST Egyetemi és Ifjúsági Összművészeti Fesztiválon.
Volt színésztársak emlékeznek Juhász Lászlóra.
regisztráció: jesz@pte.hu
Az előzetes e-mailes helyfoglalást követően, az előadás előtt, helyszínen váltható meg az 1000Ft-os támogatói jegy.
Regisztráció: jesz@pte.hu. Az előzetes e-mailes helyfoglalást követően, az előadás előtt, helyszínen váltható meg az 1000Ft-os támogatói jegy.
https://www.facebook.com/events/617440273233329?ref=newsfeed
A DBU vendégelőadása. Jegyek rendelhetők a tickets@dbu.hu címen.
Az előadás a Köszönjük Magyaroroszág! program támogatásával valósul meg.
Az előadás a Köszönjük Magyaroroszág! program támogatásával valósul meg.
Az egyetemist társulat bemutatója.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az ea. előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
Az egyetemist társulat bemutatója.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az ea. előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
Az egyetemist társulat bemutatója.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az ea. előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
Az egyetemist társulat bemutatója.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az ea. előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
Az egyetemist társulat bemutatója.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az ea. előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
Az egyetemist társulat bemutatója.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az ea. előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
Az egyetemist társulat bemutatója.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az ea. előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az ea. előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az ea. előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
A jesz@pte.hu címen történő jegyigénylést követően az 1000 ft-os támogatás az ea. előtt a helyszínen, készpénzben fizethető.
A monodráma egy többórás életút-interjú anyagát sűríti egyetlen színházi estébe. A történet főszereplője egy középkorú magyar nő, aki még a szocializmusban született, és ma az Európai Unió teljes jogú, sikeres polgára. Hit, kitartás, anyaság, élet és halál – egy nem hétköznapi pécsi nő sorsának tükrében. Az előadás alapjául szolgáló interjút készítette, szerkesztette és előadja: Várnagy Kinga.
„Két dolgot döntöttem el az életemben: nem akarok a bíróságon dolgozni, és nem akarok Németországban élni. Már csak tíz évet kell várnom, hogy így legyen. És akkor végleg hazajövök.” Egy nő, aki tudja, milyen küzdeni, harcolni, egyedül lenni, mindig megfelelni. Aki tudja, milyen érzés többször hazát és családot váltani. Sehol sem otthon lenni. Egy anyát eltemetni. Betegségből felállni. Egy igazi túlélő, aki ma nyolc nyelven beszél és tolmácsol. Varázslatos a szerénysége, és ahogy mosolyog a szeme. A legkisebb dolgoknak is örül.
Az előadás hossza: 55 perc
Regisztráció: jesz@pte.hu. Az 1000 ft-os támogatói jegy az előadás előtt megváltható a helyszínen.
A JESZ egyetemista társulatának bemutató előadása.
Az előzetes e-mailes helyfoglalás után (jesz@pte.hu) az 1000 ft-os támogatói jegyek készpénzben válahatók meg az előadás előtt.
Az egytemista társulat bemutatója.
Az előzetes e-mailes helyfoglalás után (jesz@pte.hu) az 1000 ft-os támogatói jegyek készpénzben válahatók meg az előadás előtt.
Az előadás támogatója:
A PTE Művészeti Kar EZM szak végzős hallgatóinak diplomakoncertje.
Lőrinczi Áron, Koszecz Csaba
Az adventi készülődés során ezt a családi programot ajánljuk kigyerekes színházkedvelőknek, az alkotók 4 éves kortól ajánlják.
A PTE dolgozói számára ingyenes.
Várnagy Kinga monodrámája.
Az előadás előtt megváltható az 1000 ft-os támogatói jegy.
Vendégjáték a Göppingenben, nemzetközi színházi találkozón.
A JESZ Philoktétész előadásában Révész József "RÉ" olvasta fel a kar szövegeit, melyet felvételről játszottunk be. A hajléktalan költő időközben elhunyt, és egybegyűjtött verseit megjelentette a Város Mindenkié Pécs mozgalom a Drukker segítségével. RÉ-nek állítunk emléket azzal, hogy újra műsorra tűzzük a nagy sikerrel játszott darabot, melyet könyvbemutató beszélgetés követ.
Az eseményre a jesz@pte.hu e-mail címen való regisztráció után a helyszínen a színház alapítványát támogató 1000 ft-os jegy váltása a belépő.
A kötet megvásárlásával támogatja a Város Mindenkié Pécs mozgalmat. Bővebb információk:
https://avm.merce.hu/.../revesz-jozsef-re-a-sikatorba.../
Paulon Viktória meséje alapján írta: Khaled-Abdo Szaida
Rendezte: Nagy Viktória Éva
Játszzák: Nagy Henrik, Nagy Viktória Éva, Somogyi Bianka
Tervezte: Szabó Ottó
Zene: Csernák Samu
„Ez a mese egy csodamese. Úgy fűződnek fel egymás után a csodák, mint a gyöngyök, és amikor elfogy a szál, már csak jól össze kell kötni, és készen van. Egyik csoda a másik után. Nem győzünk csodálkozni! A valóság be tud néha csapni, de a csoda, az mindig igaz, annak lehet hinni. És érdemes is!”
A Kisrigók története nagyon különleges. Nem csak azért, mert a fantázia és a valóság izgalmasan és olykor varázslatosan keveredik benne, hanem azért is, mert három különleges sorsú kisgyerekről szól, akik történetesen testvérek, csak még sohasem találkoztak egymással. Paulon Viktória a gyerekek nyelvén beszél az árvaságról és az örökbefogadásról, ami felnőttek számára is nehéz, talán felfoghatatlan. Előadásunk a gyerekekhez és felnőttekhez szól, játékosan, szabadon, szeretettel.
Az előadás hossza: 50 perc
Az előadás a Köszönjük, Magyarország! támogatásával valósul meg.
A részvétel feltétele előzetes regisztráció a jesz@pte.hu címen
és 1000 ft-os támogatói jegy vásárlása a helyszínen, az előadás előtt, készpénzben a Janus Egyetemi Színházért Alapítványtól.
A részvétel feltétele előzetes regisztráció a jesz@pte.hu címen
és 1000 ft-os támogatói jegy vásárlása a helyszínen, az előadás előtt, készpénzben a Janus Egyetemi Színházért Alapítványtól.
A részvétel feltétele előzetes regisztráció a jesz@pte.hu címen
és 1000 ft-os támogatói jegy vásárlása a helyszínen, az előadás előtt, készpénzben a Janus Egyetemi Színházért Alapítványtól.
A Janus Egyetemi Színház a 2022/23-as tanévtől/évadtól középiskolás diákszínjátszó (15-19 éves) csoportot indít.
Várunk minden érdeklődőt a 2022. szeptember 7-én tartandó nyílt óránkra! Semmilyen színpadi vagy előadóművészeti gyakorlat nem feltétel.
A csoport vezetője: Ákli Krisztián színész-drámatanár
olasz nyelvű előadás, 45'
A Janus Festival 2022 keretében.
A Janus Festival 2022 keretében.
Az előadás megvalósulását a "Köszönjük Magyarország!" program támogatta.
zárt körő előadás
Egy 30 évvel ezelőtti előadás megidézése
Egy 30 évvel ezelőtti előadás megidézése
"Albert Camus talán leghíresebb regénye L'étranger címmel a 20. század derekán, 1942-ben látott először napvilágot. Népszerűségét mutatja, hogy mintegy negyven nyelvre fordították le. Témája a camus-i filozófia alapélménye: az abszurd. Magyar fordításban Közöny címmel jelent meg. Amikor nyilvánvalóvá vált, hogy tanulmányaimhoz diplomamunkának monodrámát kell készíteni, hosszú keresgélés után visszatértem egyik meghatározó olvasmányélményemhez, amit nagyon közel érzek magamhoz. Ezt a régi élményt csak tetézte, hogy rátaláltam az új magyar fordításra (Az idegen), ami megpecsételte választásom." - Zakariás Máté
„Két dolgot döntöttem el az életemben: nem akarok a bíróságon dolgozni, és nem akarok Németországban élni. Már csak tíz évet kell várnom, hogy így legyen. És akkor végleg hazajövök.”
Egy nő, aki tudja, milyen küzdeni, harcolni, egyedül lenni, mindig megfelelni. Aki tudja, milyen érzés többször hazát és családot váltani. Sehol sem otthon lenni. Egy anyát eltemetni. Betegségből felállni. Egy igazi túlélő, aki ma nyolc nyelven beszél és tolmácsol. Varázslatos a szerénysége, és ahogy mosolyog a szeme. A legkisebb dolgoknak is örül.
A monodráma egy többórás életút-interjú anyagát sűríti egyetlen színházi estébe. A történet főszereplője egy középkorú magyar nő, aki még a szocializmusban született, és ma az Európai Unió teljes jogú, sikeres polgára. Hit, kitartás, anyaság, élet és halál – egy nem hétköznapi pécsi nő sorsának tükrében.
Az előadás alapjául szolgáló interjút készítette, szerkesztette és előadja Várnagy Kinga.
Az előadás létrejöttében közreműködtek - külün köszönet: Ari-Nagy Barbara, Vilmos Noémi, Balog Zita, Köles Ferenc, Sólyom Katalin.
Az előadás a Köszönjük Magyarország! program keretében valósult meg.
„Két dolgot döntöttem el az életemben: nem akarok a bíróságon dolgozni, és nem akarok Németországban élni. Már csak tíz évet kell várnom, hogy így legyen. És akkor végleg hazajövök.”
Egy nő, aki tudja, milyen küzdeni, harcolni, egyedül lenni, mindig megfelelni. Aki tudja, milyen érzés többször hazát és családot váltani. Sehol sem otthon lenni. Egy anyát eltemetni. Betegségből felállni. Egy igazi túlélő, aki ma nyolc nyelven beszél és tolmácsol. Varázslatos a szerénysége, és ahogy mosolyog a szeme. A legkisebb dolgoknak is örül.
A monodráma egy többórás életút-interjú anyagát sűríti egyetlen színházi estébe. A történet főszereplője egy középkorú magyar nő, aki még a szocializmusban született, és ma az Európai Unió teljes jogú, sikeres polgára. Hit, kitartás, anyaság, élet és halál – egy nem hétköznapi pécsi nő sorsának tükrében.
Az előadás alapjául szolgáló interjút készítette, szerkesztette és előadja Várnagy Kinga.
Az előadás létrejöttében közreműködtek - külün köszönet: Ari-Nagy Barbara, Vilmos Noémi, Balog Zita, Köles Ferenc, Sólyom Katalin.
„Két dolgot döntöttem el az életemben: nem akarok a bíróságon dolgozni, és nem akarok Németországban élni. Már csak tíz évet kell várnom, hogy így legyen. És akkor végleg hazajövök.”
Egy nő, aki tudja, milyen küzdeni, harcolni, egyedül lenni, mindig megfelelni. Aki tudja, milyen érzés többször hazát és családot váltani. Sehol sem otthon lenni. Egy anyát eltemetni. Betegségből felállni. Egy igazi túlélő, aki ma nyolc nyelven beszél és tolmácsol. Varázslatos a szerénysége, és ahogy mosolyog a szeme. A legkisebb dolgoknak is örül.
A monodráma egy többórás életút-interjú anyagát sűríti egyetlen színházi estébe. A történet főszereplője egy középkorú magyar nő, aki még a szocializmusban született, és ma az Európai Unió teljes jogú, sikeres polgára. Hit, kitartás, anyaság, élet és halál – egy nem hétköznapi pécsi nő sorsának tükrében.
Az előadás alapjául szolgáló interjút készítette, szerkesztette és előadja Várnagy Kinga.
Az előadás létrejöttében közreműködtek - külün köszönet: Ari-Nagy Barbara, Vilmos Noémi, Balog Zita, Köles Ferenc, Sólyom Katalin.
A vak király c. népmese változatai és a színészek improvizációi alapján írta: Varsányi Péter
A rendezővel készült interjú műfajteremtő törekvéseiről és az előadásáról itt olvasható: https://jesz.pte.hu/kozonsegbol_kozosseget_formalni
A vak király c. népmese változatai és a színészek improvizációi alapján írta: Varsányi Péter
A rendezővel készült interjú műfajteremtő törekvéseiről és az előadásáról itt olvasható: https://jesz.pte.hu/kozonsegbol_kozosseget_formalni
Bohus, a böllér amolyan huszonegyedik századi mindentudó – és ahogyan az a huszonegyedik századi mindentudóknál lenni szokott: folyton siet. De sohasem annyira, hogy ne volna ideje egy-két (három-négy) jó szót szólni azokhoz, akikkel ebben a folytonos sietségben összefut. És ha már ott van, miért ne mondana el egy izgalmas történetet? Ami vele, magával esett meg persze, de megeshetett volna (és még meg is eshet!) akármelyikünkkel. Egyik legismertebb népmesénk alapján.
Írta: Markó Róbert, rendezte: Schneider Jankó
A Janus Egyetemi Színház zártkörő születésnapi ünnepségét
élő egyenes adásban közvetítjük: https://youtu.be/FwT94cEbHIU
Dr. Fedeles Tamás a PTE rektorhelyettese köszöntője után bemutatjuk a pécsi egyetem 100 évvel ezelőtti Pécsre költözésének jubileumára a JESZ történetéről készült kisfilmet, és sor kerül díjazottjaink köszöntésére.
Régi JESZ-es tagok elevenítik fel korábbi szerepeiket, lesz vers, zene, bohócdoktor műsor és avantgarde szavalókórus, valamint bemutatjuk a JESZESEK című interjúkötet, melyben volt és jelenlegi társulati tagok emlékeznek vissza egyetemi színházas élményeikre.
Az előadás hossza kb. 2 óra, szünet nélkül!
Az előadás hossza kb. 2 óra, szünet nélkül!
Az előadás hossza kb. 2 óra, szünet nélkül!
A Deutsch Bühne Ungarn vendégelőadása.
A Deutsche Bühne Ungarn vendégelőadása.
"A Debreceni Egyetemi Színház szervezésében útjára indult idén októberben a MUST – Ifjúsági és Egyetemi Összművészeti Találkozó október 11. és 23. között. Ahogy Lakó Zsigmond, a DESZ vezetője nyilatkozta, a Csokonai Színházzal közösen keltik életre ezt a sorozatot, amire nemcsak a fiatalokat várják, hanem mindenkit, akit érdekel a kultúra világa."
50 felett mit akarunk egymástól? Nő és férfi. A tánc és a gitár párbeszéde. A hangok, a szavak, a tér, a test, a mozdulatok... és persze a lélek játéka. Az együtt vagy egyedül örök kérdésköre.
***What does the a man and the woman wants from each other over 50. A dialogue of dance and guitra. Voices, words, space, body, movements.. and the game of the soul. The eternal questions of alone/together.
Imagined and played by: Hágen Zsuzsa, Gregin Árpád
Az előadás a "Köszönjük Magyarország!" program keretében valósul meg.
Az Egy az Egyben kortárs táncszínházi előadás két fiatal vissza- és előreemlékezését szándékozik megmutatni, személyiségük rétegződésének nehézségeit, iróniáit, könnyedségeit, szépségeit, varázslatosságait és valóságait, természetesen egy személyes nézőpontból, saját szemüvegükön keresztül, mindezt nagyon nagy tisztelettel és humorral is fűszerezve.
Az előadás a "Köszönjük Magyarország!" program keretében valósul meg.
Szerkesztette és rendezte: Mikuli János. Mozgás, koreográfia: Hágen Zsuzsa. Zene: Kopeczky Péter. Látvány: Herczig Zsófia.
Játsszák: Háber Krisztián, Mekis Flóra, Inhof László, Pásztó Renáta, Somogyi Bianka, Ötvös Zoltán, Sarus Tamás, Bék Zsófia, Kőhalmi Kamilla, Major Ágnes, Popa Máté, Horváth Réka.
Mindenki életében meghatározó élmény az otthon elhagyása. Színészeink az egyetem jelenlegi hallgatói, akik saját életükről mesélnek. Az előadás költözéssel kapcsolatos élményeikből, és az egykori Erzsébet Tudományegyetem 100 évvel ezelőtti Pécsre költözéséről fellelhető források és tanulmányok felhasználásából készült.
Játsszák: Bannasorn Boonsoo, Bék Zsófia, Csomós Zoltán Dávid, Háber Krisztián, Kőhalmi Kamilla, Kispál Ivett, Lajos Balázs, Nagy Borbála, Somogyi Bianka, Szilvácsku Zsófia
Zene: Csomós Zoltán Dávid
Szakmai konzulens: Zrinyi Gál Vince, Lengvári István
Rendező: Zakariás Máté
Fotó: @Szabina Farkas B.
>>>
Sz. Zsófi studies tourism and she is trying to get a travel-guide job. So, she investigates the history of Pécs and especially the University's setting in the town 100 years ago.
The 3 siblings live in the family's house. Ivett works for an IT company, Krisz is trying to make his fortune with streaming, Borka studies French at University. She does optional courses in chemistry in which Balázs, de neighbor guy, her childhood friend helps her. This evening they are waiting for Zsófi, the 4. sibling, who is an actress in Budapest. During the dinner, she announces that she sold the house because she needs money to start a new life. Her siblings have to decide how to continue their lives...
Sz. Zsófi appears as a real estate agent to make sign the contracts of the house. Leaving the family home, at last, Krisz meets one of the new tenants.
Mindenki életében meghatározó élmény az otthon elhagyása. Színészeink az egyetem jelenlegi hallgatói, akik saját életükről mesélnek. Az előadás költözéssel kapcsolatos élményeikből, és az egykori Erzsébet Tudományegyetem 100 évvel ezelőtti Pécsre költözéséről fellelhető források és tanulmányok felhasználásából készült.
Játsszák: Bannasorn Boonsoo, Bék Zsófia, Csomós Zoltán Dávid, Háber Krisztián, Kőhalmi Kamilla, Kispál Ivett, Lajos Balázs, Nagy Borbála, Somogyi Bianka, Szilvácsku Zsófia
Zene: Csomós Zoltán Dávid
Szakmai konzulens: Zrinyi Gál Vince, Lengvári István
Rendező: Zakariás Máté
Fotó: @Szabina Farkas B.
>>>
Sz. Zsófi studies tourism and she is trying to get a travel-guide job. So, she investigates the history of Pécs and especially the University's setting in the town 100 years ago.
The 3 siblings live in the family's house. Ivett works for an IT company, Krisz is trying to make his fortune with streaming, Borka studies French at University. She does optional courses in chemistry in which Balázs, de neighbor guy, her childhood friend helps her. This evening they are waiting for Zsófi, the 4. sibling, who is an actress in Budapest. During the dinner, she announces that she sold the house because she needs money to start a new life. Her siblings have to decide how to continue their lives...
Sz. Zsófi appears as a real estate agent to make sign the contracts of the house. Leaving the family home, at last, Krisz meets one of the new tenants.
A Libre à nous francia társulat vendégjátéka az Alliance Francaise szervezésében.
A klasszikus Fösvény Molière korában.
A tudós nők a felvilágosodás korában.
A botcsinálta doktor a dühöngő húszas évekből.
Don Juan bőrkabátban az ötvenes években.
A kényeskedők a hatvanas évek közepén.
Tartuffe egyenesen a '80-as évekből.
Dandin György, aki feleségére panaszkodik a Facebookon.
Erről szól az Un amour de Molière című francia nyelvű előadás.
Képzeljük el Molière leghíresebb szereplőinek jeleneteit, amelyeket az évszázadok során vettek át különböző korok.
Egyszerre igényes, és szórakoztató, egyáltalán nem szokványos előadás, amely bizonyiték számunkra, hogy az egyetlen dolog, ami az idő múlásával nem változik, az nem más, mint a szerelem!
Rendező: Tóth András Ernő
Mindenki életében meghatározó élmény az otthon elhagyása. Színészeink az egyetem jelenlegi hallgatói, akik saját életükről mesélnek. A játszó személyek saját, költözéssel kapcsolatos élményeiből és az egykori Erzsébet Tudományegyetem Pécsre költözésével kapcsolatban fellelhető források és tanulmányok felhasználásából készült színházi előadás.
Játsszák: Bannonsorn Bonsoo, Bék Zsófia, Csomós Zoltán Dávid, Háber Krisztián, Kőhalmi Kamilla, Kispál Ivett, Lajos Balázs, Nagy Borbála, Somogyi Bianka, Szilvácsku Zsófia
Zene: Csomós Zoltán Dávid
Szakmai konzulens: Zrinyi Gál Vince
Rendező: Zakariás Máté
Mindenki életében meghatározó élmény az otthon elhagyása. Színészeink az egyetem jelenlegi hallgatói, akik saját életükről mesélnek. A játszó személyek saját, költözéssel kapcsolatos élményeiből és az egykori Erzsébet Tudományegyetem Pécsre költözésével kapcsolatban fellelhető források és tanulmányok felhasználásából készült színházi előadás.
Játsszák: Bannonsorn Bonsoo, Bék Zsófia, Csomós Zoltán Dávid, Háber Krisztián, Kőhalmi Kamilla, Kispál Ivett, Lajos Balázs, Nagy Borbála, Somogyi Bianka, Szilvácsku Zsófia
Zene: Csomós Zoltán Dávid
Szakmai konzulens: Zrinyi Gál Vince
Rendező: Zakariás Máté
„Mindazt, amit valaha férfi írt a nőről, gyanús, mert akkor a férfi egy személyben bíró és pörös fél…!” Poulain de la Barre
A létezés női - megszokott, látható, beskatulyázó - aspektusain túl, mi az ami igazán lényeges, mi az ami esetleg azonosság is a férfival,de mégis a női minőség legfontosabb jellemzője...?
..és mi rejtőzik a rögzitett pillanatokban?
Tánc: Hágen Zsuzsa, Horváth Réka, Jakabovics Ódry, Nádor Judit Keya, Pálinkás Máté
Jelmeztervező: Gulyás Gabriella
Vágás/film: Krausz Gréta
Vágás/zene: Tolnay Donát
Konzulens / fény: Mikuli János
Fotóművészet: Krausz Renáta
Rendező-koreográfus: Hágen Zsuzsa
Jegyek:
elővételi jegy: 2400Ft
hagenmozgasmuhely@gmail.com -on lehet rendelni!
Helyszínen, az előadás előtt: 2800Ft
Kurzus ára: (11-én 14.00-17.15) 6000Ft
Előadás+kurzus: 7000Ft
Jelentkezés, további információ: hagenmozgasmuhely@gmail.com
40 fős létszámkorláttal újra játsszuk a Tárnoki Márk által rendezett előadásunkat.
40 fős létszámkorláttal újra játsszuk a Tárnoki Márk által rendezett előadásunkat.
Játsszák: Háber Krisztián, Mekis Flóra, Inhof László, Pásztó Renáta, Somogyi Bianka, Ötvös Zoltán, Sarus Tamás, Bék Zsófia, Kőhalmi Kamilla, Major Ágnes, Solymosi Dominik.
Játsszák: Háber Krisztián, Mekis Flóra, Inhof László, Pásztó Renáta, Somogyi Bianka, Ötvös Zoltán, Sarus Tamás, Bék Zsófia, Kőhalmi Kamilla, Major Ágnes, Solymosi Dominik, Horváth Réka.
Szophoklész klasszikusa aktuális áthallásokkal.
Rendező: Zakariás Máté
Látvány: Kuti Letícia
Játsszák: György Zoltán Dávid, Szabó Márk József, Popa Máté, Gácsik Dénes Frigyes
40 fős létszámkorláttal újra játsszuk a Funk Iván által rendezett előadásunkat.
Védettségi igazolvánnyal látogatható, a gimnazista korosztály védettséggel rendelkező felnőtt kíséretében nyerhet bebocsátást a színházba.
Játsszák: Háber Krisztián, László Csaba, Farkas B. Szabina, Popa Máté, Szabó Márk József, Hollósi Orsolya, László Rebeka/Balogh Marianna.
A JESZ legifjabb tagjainak bemutatkozó előadásából készült filmváltozat.
20. századi magyar költők istenes verseiből.
Rendező: Tóth András Ernő
Zene: Etliner Mihály, Bogárdi Aliz
Koreográfia: Hágen Zsuzsa
Szereplők: Bék Zsófia, Somogyi Bianka, Major Ágnes, Kőhalmi Kamilla, Háber Krisztián, Kispál Ivett, Kopa Marcell, Bernát Katalin, Nagy Borbála, Lukács Panna, Manninger Melinda, Szilvácsku Zsófia, Raul Steenhuis, Jakobovics Ódry
A Biztonsági sáv ezúttal otthonról nézhető egy héten át a JESZ youtube csatornáján.
Az e-mailben regisztrálók megkapják a linket, melyen be tudnak kapcsolódni az élő előadásba.
A Pécsi Püspökség felkérésre a JESZ tárusalat versműsorral készül az idei Ars Sacra fesztiválra.
Ady Endre, Babits Mihány, József Attila, Pilinszky János, Reményik Sándor, Sík Sándor, Tóth Árpád és Weöres Sándor verseivel állítunk emléket az 1938-as Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusnak.
„Mindazt, amit valaha férfi írt a nőről, gyanús, mert akkor a férfi egy személyben bíró és pörös fél…!”
Poulain de la Barre
Különbségek, azonosságok nő és férfi közt, mozdulások és mozdulatlanság, levegő, víz, tűz és a FÖLD
A létezés női - megszokott, látható, beskatulyázó - aspektusain túl, mi az ami igazán lényeges?
A női princípium nem a külsőségekben rejlik, és fontosabb mint eddig valaha...
..és mi rejtőzik a rögzitett pillanatokban?
Helyszín: Pécsi SzC Komlói Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma - Komló
1. Lőrinczi Áron - Visszafordíthatatlan Utak
„A valóságnak van egy olyan hajlama, hogy megpróbálja megalkotni önmagát, ahol csak lehetséges.” ~ Jean Baudrillard
E szerint a feltevés szerint, nem gondolhatjuk folyamatosan azt, hogy amit érzékelünk az valós.
A 20 perces koncerten belül különböző atmoszférák, hiperrealisztikus, és virtuális terek találkoznak. Történetmesélés, a befogadó perspektívájából.
2. Pap Zoltán - Torpor
Torpor:
" Torpor is a state of decreased physiological activity in an animal,
usually by a reduced body temperature and metabolic rate.
Torpor enables animals to survive."
/ " A torpor az állatok azon csökkentett aktivitású fiziológiailag állapota,
amelyet testhőjének redukálásával és anyagcseréjének lassításával ér el.
Torpor helyzetben az állatok könnyebben túlélnek."
Művemben ezt az állapotot kívánom asszociatív úton megzenésíteni.
A törékeny zenei légkörbe bevett - és általam kitalált szabályrendszerű
kommunikációs sémákon és verbális gesztusokon nyugvó elemeket burkolok.
Előadásom során szabad zenei improvizációk és kötött zenei ciklusok váltják egymást.
3. Papp Viktorina - Nautilus /Repríz/
A 2016. június 2-án debütált Nautilus című hanganyag egyszerre mesélt a titokzatos csigaházas polipról, de a merülés, a süllyedés és az elvágyódás is fellelhető a zajok és atmoszférák hangszőnyegében. Az egykori struktúrát és hangkészletet szétroncsolva azonban később olyan lecsupaszított váz került felszínre, amely könnyedén képes alkalmazkodni és újraépülni is.
A Nautilus /Repríz/ tehát már nem csak felismeri, de használja is az egyén megkerülhetetlen keretét; betekintést enged egy család történetébe, kapcsolatot teremt gyász, elmúlás, gondoskodás és önismeret között. A koncerten élőben hallható 20 perces experimentális zenemű a különböző alapvető hangfelvétel manipulációk mellett apró szemcséket, torzításokat, szintetikus elemeket és programozott szűrőket felhasználva realizálódik.
Pillanatok 100 évvel ezelőttről.
Dokumentumjáték naplók, visszaemlékezések, levelek, újságcikkek, értesítők, hirdetések, versek és regényrészletek felhasználásával.
Rendező: Mikuli János, zene: Kopeczky Péter,
koreográfia: Hágen Zsuzsa, látvány: Herczig Zsófia
Pillanatok 100 évvel ezelőttről.
Dokumentumjáték naplók, visszaemlékezések, levelek, újságcikkek, értesítők, hirdetések, versek és regényrészletek felhasználásával.
Rendező: Mikuli János, zene: Kopeczky Péter, koreográfia: Hágen Zsuzsa, látvány: Herczig Zsófia
Pillanatok 100 évvel ezelőttről.
Dokumentumjáték naplók, visszaemlékezések, levelek, újságcikkek, értesítők, hirdetések, versek és regényrészletek felhasználásával.
Rendező: Mikuli János, zene: Kopeczky Péter, koreográfia: Hágen Zsuzsa
A bizonytalanság, egyedüllét, félelem és az önbátorítás váltakozása, ahol a reménytelenség ellenére mégis csak életre ítéli magát az ember. Ami ijesztő időnként, az egyben kapaszkodó is. Fától fáig...izzadva, fázva, de tovább...
Tácszínházi előadás
Koreográfia: Hágen Zsuzsa
Játsszák: Hágen Zsuzsa, Horváth Réka, Kopa Marcell
Táncolunk a kicsiktől a legnagyobbakig, és énekelünk csendben, úgy, hogy az angyalokat megérezhessük..., hogy lelkünket felkészíthessük a Szeretet ünnepére...
Előadók: kis óvodás csoport, nagy óvodás-legkisebb iskolás csoport, kis iskolás csoport, nagy iskolás-gimnazista csoport, felnőtt csoport
Felkészítő tanárok, koreográfiák, zenék,dalok: Hágen Zsuzsa (kortárs-modern tánc), Horváth Réka (ének-zene), Kurucz Ildikó (néptánc)
Ünnepi műsorunkra a belépő: elővételi: 1400Ft, helyszínen: 1700Ft
Az elővételi jegyeket tőlünk vehetitek meg.
További információ, és kapcsolat:
hagen.zsuzsa@gmail.com , tel.: +36703342131
Egy lakás, egy üveg finom bor, néhány cigaretta, két ember egy ágyban és kilenc éjszaka, hogy megismerjék egymást.
Teljesen hétköznapi sztori. Ez csak egy találkozás. Egy fura másnapos reggel. Egy nő, aki bármelyik ajtót kinyitja, és szavak nélkül beszél.
Egy férfi, aki a zenén keresztül él. Minden a szokásos. Vagy mégsem?
Játsszák: Éder Enikő és Tapasztó Ernő
A PTE japán partneregyeteméről,
a Josai International University-ről érkező diákok számára
szervezett népzenei és néptánc kurzushoz kapcsolódó táncház,
melyre MINDEN ÉRDEKLŐDŐT SZERETETTEL VÁRUNK!
Kurzus a PTE japán partneregyeteméről, a Josai International University-ről érkező diákok számára.
Kurzus a PTE japán partneregyeteméről, a Josai International University-ről érkező diákok számára.
Kurzus a PTE japán partneregyeteméről, a Josai International University-ről érkező diákok számára.
Mire építjük a történelmünket? És milyen emberi sorsok húzódnak meg a legnagyobb történelmi események árnyékában?
Szophoklész drámája ezeket a kérdéseket veti föl, ezúttal modern környezetbe helyezve láthatjuk a színpadon.
Mire építjük a történelmünket? És milyen emberi sorsok húzódnak meg a legnagyobb történelmi események árnyékában?
Szophoklész drámája ezeket a kérdéseket veti föl, ezúttal modern környezetbe helyezve láthatjuk a színpadon.
Hetesi Júlia előadása
Monodráma Camus regénye alapján. Előadja: Zakariás Máté.
Plinszky János mesejátékát előadja: Szabó Márk József és Tóth Benedek Ernő.
Plinszky János mesejátékát előadja: Szabó Márk József és Tóth Benedek Ernő.
Plinszky János mesejátékát előadja: Szabó Márk József és Tóth Benedek Ernő.
Jegyár: helyszínen: 1400 Ft
elővételben (egyeztetés szerint Horváth Rékánál): 1200 Ft
Jegyár: helyszínen: 1800 Ft
elővételben (egyeztetés szerint Hágen Zsuzsánál, Horváth Rékánál): 1600 Ft
További információkért a facebookon vagy emailben: hagen.zsuzsa@gmail.com
részt veszünk a IV. Szegedi Egyetemi Színházi Találkozón
Vendégjáték a Pécsi Belvárosi Református Közösségi Házban
A bizonytalanság, egyedüllét, félelem és az önbátorítás váltakozása, ahol a reménytelenség ellenére mégis csak életre ítéli magát az ember. Ami ijesztő időnként, az egyben kapaszkodó is. Fától fáig...izzadva, fázva, de tovább...
monodráma Camus regénye alapján
Zakariás Máté SZFE vizsgaelőadása
monodráma Camus regénye alapján
Zakariás Máté SZFE vizsgaelőadása
Budapest napjainkban. Két pár, két teljesen különböző életforma, életük mégis egybefonódik....
Budapest napjainkban. Két pár, két teljesen különböző életforma, életük mégis egybefonódik....
Albert Camus regényének új fordítása
(Ádám Péter és Kiss Kornélia) alapján
színpadra állította: Zakariás Máté
Albert Camus regényének új fordítása
(Ádám Péter és Kiss Kornélia) alapján
színpadra állította: Zakariás Máté
A DBU vendégjátéka -német nyelvű előadás!
http://www.dbu.hu/eloadasok/odon-von-horvath-kasimir-es-karoline-287
A DBU vendégjátéka.
http://www.dbu.hu/eloadasok/odon-von-horvath-kasimir-es-karoline-287
Egy játékbarlang- és egy kávéháztulajdonos, egy rappelő és egy néma pincér, férjet vadászó táncosnő és megszökött férjet kereső asszony, felesége elől bujkáló csapodár férj, egy kötekedő don és egy álgróf a velencei karnevál forgatagában. Kalsszikus vígjáték Zakariás Máte rendezésében.
Egy játékbarlang- és egy kávéháztulajdonos, egy rappelő és egy néma pincér, férjet vadászó táncosnő és megszökött férjet kereső asszony, felesége elől bujkáló csapodár férj, egy kötekedő don és egy álgróf a velencei karnevál forgatagában. Kalsszikus vígjáték Zakariás Máte rendezésében.
A bizonytalanság, egyedüllét, félelem és az önbátorítás váltakozása, ahol a reménytelenség ellenére mégis csak életre ítéli magát az ember.
Ami ijesztő időnként, az egyben kapaszkodó is. Fától fáig...izzadva, fázva, de tovább...
A bizonytalanság, egyedüllét, félelem és az önbátorítás váltakozása, ahol a reménytelenség ellenére mégis csak életre ítéli magát az ember.
Ami ijesztő időnként, az egyben kapaszkodó is. Fától fáig...izzadva, fázva, de tovább...
Egy játékbarlang- és egy kávéháztulajdonos, egy rappelő és egy néma pincér, férjet vadászó táncosnő és megszökött férjet kereső asszony, felesége elől bujkáló csapodár férj, egy kötekedő don és egy álgróf a velencei karnevál forgatagában. Kalsszikus vígjáték Zakariás Máte rendezésében.
Egy játékbarlang- és egy kávéháztulajdonos, egy rappelő és egy néma pincér, férjet vadászó táncosnő és megszökött férjet kereső asszony, felesége elől bujkáló csapodár férj, egy kötekedő don és egy álgróf a velencei karnevál forgatagában. Kalsszikus vígjáték Zakariás Máte rendezésében.
Tanulmány előadás
Cserna-Szabó András novelláskötete alapján
Hogy boldogok-e errefelé az emberek? Teszi fel a kérdést egy ismeretlen narrátor, egy ismeretlen városról. Egy városról, ahol 27 szobor áll, a kocsmát Zöld Törölközőnek nevezik, a vendéglőt Mannának, van piac, és szabadalmi hivatal is. No meg egy Puszibolt. Mert mi más mozgathatna egy feltételezett helység lakóit, mint a boldogság, amely néhol akkora, hogy szinte szétrobban az emberben, néhol pedig elviselhetetlen a hiánya. Ezen tökéletesen ismeretlen város lakóit kívánjuk megeleveníteni, a JESZ legújabb játszóinak bemutatkozásában.
Tanulmány előadás
Cserna-Szabó András novelláskötete alapján
Hogy boldogok-e errefelé az emberek?
Teszi fel a kérdést egy ismeretlen narrátor, egy ismeretlen városról. Egy városról, ahol 27 szobor áll, a kocsmát Zöld Törölközőnek nevezik, a vendéglőt Mannának, van piac, és szabadalmi hivatal is. No meg egy Puszibolt.
Mert mi más mozgathatna egy feltételezett helység lakóit, mint a boldogság, amely néhol akkora, hogy szinte szétrobban az emberben, néhol pedig elviselhetetlen a hiánya. Ezen tökéletesen ismeretlen város lakóit kívánjuk megeleveníteni, a JESZ legújabb játszóinak bemutatkozásában.
A Hágen Mozgásműhely és a JESZ közös produkciója.
"A bizonytalanság, egyedüllét, félelem és az önbátorítás váltakozása, ahol a reménytelenség ellenére mégis csak életre ítéli magát az ember.
Ami ijesztő időnként, az egyben kapaszkodó is. Fától fáig...izzadva, fázva, de tovább..."
A Hágen Mozgásműhely és a JESZ közös produkciója.
"A bizonytalanság, egyedüllét, félelem és az önbátorítás váltakozása, ahol a reménytelenség ellenére mégis csak életre ítéli magát az ember.
Ami ijesztő időnként, az egyben kapaszkodó is. Fától fáig...izzadva, fázva, de tovább..."
narráció nélkül
Két harmincas éveiben járó pár izgalmas, humorral teli, ugyanakkor komoly társadalmi problémákat felvető, bűnügybe torkolló története 5 színész improvizációi alapján.
Játsszák: Farkas B. Szabina, Hollósi Orsolya, Szabó Márk József, Várnagy Kinga, Zakariás Máté
Rendező: Funk Iván
Két harmincas éveiben járó pár izgalmas, humorral teli, ugyanakkor komoly társadalmi problémákat felvető, bűnügybe torkolló története 5 színész improvizációi alapján.
Játsszák: Farkas B. Szabina, Hollósi Orsolya, Szabó Márk József, Várnagy Kinga, Zakariás Máté, Rendező: Funk Iván
narrációval
vendégjáték Szekszárdon
A Magyarországi Német Színház német nyelvű vendégelőadása.
Az előadás egyetemi dolgozóknak és hallgatóknak ingyenes.
Nem egyetemi polgárok részére 2.000 ft, diák és nyugdíjas: 1.000 ft.
Jegyigényüket kérjük jelezzék a herci2@freemail.hu címen.
klasszikus vígjáték két felvonásban
protestáns iskoladráma nyomán
protestáns iskoladráma nyomán
protestáns iskoladráma nyomán
Klasszikus vígjáték két felvonásban.
Klasszikus vígjáték két felvonásban.
Klasszikus vígjáték két felvonásban.
Két harmincas éveiben járó pár izgalmas, humorral teli, ugyanakkor komoly társadalmi problémákat felvető, bűnügybe torkolló története 5 színész improvizációi alapján.
Játsszák: Farkas B. Szabina, Hollósi Orsolya, Szabó Márk József, Várnagy Kinga, Zakariás Máté
Rendező: Funk Iván
Két harmincas éveiben járó pár izgalmas, humorral teli, ugyanakkor komoly társadalmi problémákat felvető, bűnügybe torkolló története 5 színész improvizációi alapján.
Játsszák: Farkas B. Szabina, Hollósi Orsolya, Szabó Márk József, Várnagy Kinga, Zakariás Máté
Rendező: Funk Iván
Két harmincas éveiben járó pár izgalmas, humorral teli, ugyanakkor komoly társadalmi problémákat felvető, bűnügybe torkolló története 5 színész improvizációi alapján.
Játsszák: Farkas B. Szabina, Hollósi Orsolya, Szabó Márk József, Várnagy Kinga, Zakariás Máté
Rendező: Funk Iván
Balogh Márk elektronikus zenei médiaművész hallgató diploma koncertje
Várjuk szeretettel a végzős gimnazista és a PTE első és másod éves hallgatóit meghallgatásra.
Bármilyen vers vagy próza előadását kérjük max. 5 percben.
A felvételt nyert hallgató meghívást kap egy nyár végi tréningre.
Bejelentkezés: jesz@pte.hu
Zenés-táncos terápia egy felvonásban -nyilvános főpróba
A JESZ tagfelvételt hirdet a színház iránt érdeklődő,
színjátszásban gyakorlatot szerzett első és másod éves,
valamint 2018 szeptemberétől tanulmányaikat a PTE-n megkezdő diákok számára.
A JESZ tagfelvételt hirdet a színház iránt érdeklődő,
színjátszásban gyakorlatot szerzett első és másod éves,
valamint 2018 szeptemberétől tanulmányaikat a PTE-n megkezdő diákok számára.
BEMUTATÓ
házi bemutató
Az Üres Tér Mûvészeti Szabadegyetem, a helyi mûvészek közösségének, az egymástól többé-kevésbé elszigetelt alkotók kötelékének megerôsítésére tesz kisérletet. Akárhogy is kerülgetem e célkitûzést, mindig a mindent átható kultúra jelentôségének elbanalizálásába botlok. Az öltözködés-, a beszélgetés-, a konyha-kultúra stb... mind potenciális közösségteremtôk. A kultúra összetartó ereje nélkül a társadalomra hideg adminisztratív napok várnak.
A kultúra nagy élô laboratóriumába a helyi mûvészeknek szabad bejárásuk van. Annyit kisérletezhetnek amennyit csak akarnak, hogy felfedezzék a melegség, a kedvesség, a szépség, a nyitottság kötelékteremtô kifejezésmódjait. Ezzel elsô lépésben kifejlesztve az ellenszert maguknak, majd a város lakóinak, egymástól elidegenedô hajlamaik kezelésére.
Az otthonteremtés, a vendégszeretet, a tûzhely szerves részei ennek a nagy laboratóriumnak. Nem mellékesen, bennünk is van tûzhely. Ide megtanulhatunk (laboratóriumi módszerekkel) visszatérni, hogy elengedjük a felgyülemlett káoszt, mielôtt a napi közösség-erôsítésbe fognánk.
A mûhely célja, hogy útmutatásokat adjon "A Nagy Labó"-hoz vezetô számtalan ösvény személyes felfedezéséhez, hogy az ott folyó munkálatokba a helyi mûvészek minél elôbb bekapcsolódhassanak.
A tékozló fiú
német nyelvű előadás
német nyelvű előadás
Német nyelvű előadás magyar felirattal
Tánc, bohóc, zene –Arthur Rimbaud A völgy alvója című verse alapján
Ötlet és rendezés: Lucile André és Orianne Campion, Compagnie des Tropes
Hetedhét országon túl -a Hágen mozgásműhely félévzáró műsora
Az esten a műhely félévi kísérletező, kreatív tánc- és ének/hang-produkcióit láthatja a közönség, gyermek és felnőtt csoportok előadásában, a közelgő Karácsonyra is hangolódva.
További információ:
hagen.zsuzsa@gmail.com
0670 3342131
Belepőjegy ára elővételben: 900 Ft /a Műhelyben Hágen Zsuzsától/
Helyszínen: 1200 Ft
A darab a Pécsi Horvát Színház Nonprofit Kft. és Vinkovci Joza Ivakic Városi Színház közös, horvát nyelvű produkciója.
A PTE Integrált Művészeti csoport bemutatja az Egyetem 650 éves jubileumára készített, a "Benned a Létra" művészeti és segítő programnak A teljesség felé című kortárs táncszínházi művét, mely az ez évben született Trilógia: ”Forrás és kard / Fészek és szárny / Kristály” című művek együttes előadása.
A trilógia a pécsi egyetem alapításának és történetének, valamint Weöres Sándor Teljesség felé művének ihletéséből született.
Az előadás fő üzenete: az esélyegyenlőség felmutatása, a mozgás és a művészet együttes megélése fogyatékossággal élő és egészséges hallgatók számára, a PTE „Érzékeny Egyetem” stratégiai célhoz, valamint az egyetem-alapítás és az egyetem fejlődésének szellemi üzenetéhez igazodva.
Előadók: Katona Krisztina, Hadobás Lilla, Magdali Csaba, Molnár Gyöngyi Bernadett, Rauschenberger Éva, Tompos Lilla, Ormándi Simon, Horváth Réka, Oltyán Dóra, Marta Fernández-García
Jelmez: Gulyás Gabriella
Zene: Kopeczky Péter
Rendező: Hágen Zsuzsa
Az előadás után fogadásra, a munkánkat bemutató fotó-kiállításra és beszélgetésre invitáljuk nézőinket.
A PTE Művészeti Kar Szorbászat Tanszéke az egy éve elhunyt alapító mesterre emlékezik
konferencia keretében.
A pécsi közönség újra láthatja az aradiak korszakalkotó előadását, amely több, mint kilenc éve műsoron van, és amelyet az Ördögkatlan Fesztiválon 60. alkalommal láthatott a közönség.
Ezzel a pörgősre szerkesztett drámával Alina Nelega megpróbál belemászni Hitler árnyékemberének, Rudolf Hessnek a fejébe, egy olyan figuráéba, aki kitalálta a pokoli gépezetet, aki az első világháborús veszteséget mindenáron meg akarja torolni, Németország "becsületét" vissza akarja szerezni. A nürnbergi perben tényleges életfogytiglani börtönbüntetésre ítélt, zavaros elméjű vezetőt, Hitler helyettesét, a náci eszme által űzött, Jézus- és hitvesztése miatt a Führerbe kapaszkodó figurának mutatja, hol minden emberségét felemésztett, bűnét látni képtelen állatnak, hol félelemtől földig rogyó sérült léleknek. Ő a számító, ˝ínyenc˝ gyilkos, a gyerekkorától kezdve homoszexuális hajlamokat mutató kéjenc, aki fekete papi zubbonyában, magát tisztának s ártatlannak gondolva, öngyilkosságra készül.
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=DGUY0-lUHVw
Web: http://akamara.ro/rudolf-hess-tizparancsolata
Házi bemutató a JESZ-ben
Június idusán, közkívánatra, egy extra Mizantróp-előadást játszunk extra térben, extra időpontban:
jún. 13-án, 16.00-os kezdettel
a megszokott tér (kisterem) helyett a nagyszínpadon játszik az előadás, így a szokásosnál nagyobb közönséget tudunk fogadni!
Helyek még foglalhatók!
jesz@pte.hu
A belépés díjmentes, de regisztrációhoz kötött!
(Az előadást egyben játsszuk, kb. 70 perc.)
Az előadást az egyik színészünk sajnálatos balesete miatt nem tudjuk megtartani.
Legközelebb november 2-án játsszuk a darabot.
Kedves nézőinktől elnézést kérünk.
Amikor John Buchan 1915-ben megírta „A 39 lépcsőfok“ című kémregényét, még csak nem is álmodott arról, hogy művét 20 évvel később megfilmesítik. S hogy ezt pont Alfred Hitchock, a világ egyik legbefolyásosabb rendezője, a „borzongás mestere“ fogja megtenni.
Az 1935-ös fekete-fehér filmklasszikus a színpadon a temérdek vicc és a változatos cselekménynek köszönhetően fergeteges show-vá válik, ami egyben kém-thriller és tiszteletadás a filmnek, de mindenekelőtt egy rendkívül vicces színpadi élmény.
Már az első lövéstől kezdve kiderül, mi a lényeg: ügynökök, kalandok és szép nők. A hitchcocki feszültséget és az angol humort ötvöző mű középpontjában két szerelmes áll, akik az elején még nem is tudják, hogy szeretik egymást, de a cselekmény során sok veszélyt legyőznek együtt: sziklahasadékokat, legelőkerítéseket és gyilkossági kísérleteket.
Amikor Patrick Barlow 4 személyes színpadi műve, a „The 39 Steps“ 2005-ben bemutatásra került, az író nem is sejtette még, mekkora sikersztorit alkotott, ám a 2008-as broadway-i bemutató óta a világ színpadai elképzelhetetlenek e krimikomédia nélkül. Az író Barlow a 4 színészből hármat számtalan szerepen keresztül hajszol és garantálja, hogy ugyanúgy, mint korábbi darabjaiban, „A Messiás“-ban illetve a „Bizony mondom nektek“-ben, szem nem marad szárazon.
A darabot az Olivier Award-dal díjazták 2006-ban, mint „Best New Comedy“.
Játsszák:
Melissa Hermann
Boglári Tamás
Andrzej Jaslikowski
Horgász Dezső
Rendező, díszlet és jelmez: Johannes Lang
a DBU előadása
A DBU előadása